HTML

Gyere át!

Szeretnél hasonló feladatokat kapni? Gyere át a www.napinemetteszt.com oldalra, és iratkozz fel a hírlevélre. Találkozunk a honlapon!

Friss topikok

  • Nilanemet: Kedves DAnett! Feltettem újra a megoldást, remélem te is látod, mert én most például nem látom a ... (2012.08.28. 21:35) Már megint melléknévragozás
  • DAnett: @Nilanemet: Köszi szépen! :) (2012.02.24. 08:35) Sich, de milyen?_megoldás
  • Nilanemet: @zsiraf18: Szia! Nagyon köszönöm a jókívánságokat, úgy legyen! A magyarra fordítás/nem fordítás ... (2011.12.09. 14:12) Miért nem tanulunk németül?
  • zsiraf18: @Nilanemet: Nagyon köszönöm a segítséget, szép hetet kívánok! :) (2011.11.28. 13:26) Javítás_megoldás
  • ytfan28: Üdv! sajnos nem elérhető a link! jó az oldal egyépként! Gratulálok hozzá! (2011.11.09. 13:41) Nyár - nyaralás nélkül

Könyvkereső

2011.06.29. 22:09 Nilanemet

Azért tanulok németül, mert...

Lelkesedésből, szűnni nem akaró kíváncsiságból, tudásvágyból. Persze meg lehet mindezt szárazon is fogalmazni. A tények mentén. Adott volt egy nagyközség (ma kisváros), ami jelentős német kisebbséggel bírt. Ezért a puha diktatúrában ott már lehetett az általános iskolában németül tanulni. Aki meg jó osztályba akart kerülni, (illetve a szülei akarták, persze), az németes lett. Az enyémek akarták.

De az iskolai órák nem voltak elegendőek, tehát jött a magántanár. Szombatonként, egy-egy óra. Később, amikor már tanítottam, sokat vettem át Katitól. Szervezésben, gyakorlatban. Most, hogy ezt írom, jövök rá, talán őmiatta lettem tanár. Mert kedves volt, figyelmes és rendkívül alapos. És mert szerette azt, amit csinált.

Német nemzetiségi gimnáziumba jelentkeztem, illetve akkor még csak egy tagozatra. Nem tudok jobb indokot erre, csak azt, hogy  az Ági is oda ment. Az első évet végigkínlódtam. Azóta irtom tűzzel-vassal az olvasok-fordítok módszert. Sok hasznát nem vettem.

Bár magam nem rendelkezem német kisebbségi felmenőkkel, de az itt töltött 4 év alatt tiszteletbeli Ungarndeutschnak neveztem ki magam. Énekeltem a Himnuszukat, az Annemarie-t és lelkesen roptam a Zillertaller Hochzeitsmarschot.

Gimiből egyenes út vezetett a bölcsészkarra. Nem csak azért, mert legtöbb nemzetiségisnek sikerült a felvételi, hanem mert néhány megátalkodott szerencsésen kívül, akik nagyobb nehézség nélkül felvételiztek a közgázra/állatorvosira/jogra, többségünknek fogalma sem volt, merre tovább.

Viszont azóta sem változott a nyelv iránti elkötelezettségem. Olyan vagyok, mint egy régiség-kereskedő: teljesen lázba jövök egy újabb kifejezés, bonyolultabb nyelvtani szerkezet láttán.

Vagyis lelkesedésből tanulok németül. Meg a tudásvágy is hajt. A kíváncsiság meg pláne.

És te? Miért tanulsz németül? Oszd meg velünk itt!

 

Szólj hozzá!

Címkék: nyelvtanulás


A bejegyzés trackback címe:

https://napinemetteszt.blog.hu/api/trackback/id/tr403025914

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása